maandag 7 juni 2010

De foto's die Israël niet liet zien

Twee foto's die het Israëlische leger, dat alle camera's, geluidsapparatuur, laptops etc. aan boord van het Ree Gaza smaldeel ijn beklag nam, niet publiceerde. De bovenste verscheen op de Flickr pagina van IHH, de Turkse humanitaire organisatie die mede hielp de actie op te zetten, de onderste is een van een aantal foto's die de Turkse krant Hürriyet op een fotopagina zette. De Israëli's hebben beweerd dat hun commando's werden geyncht, maar op de bovenste foto zien we dat een commando medische hulp krijgt van passagiers, en op de onderste dat een gevonden (gewonde?) commando benedendeks wordt geleid.
Noam Sheizaf en Ali Abunimah hebben meer bijzonderheden. Ik heb weinig tijd (en ben een beetje blogmoe)

3 opmerkingen:

Herman zei

Dank je wel voor je tomeloze inzet...!

Nu is de tijd om de wereld wakker te schudden. Ook ik loop op mijn tandvlees :)

Anoniem zei

Voor wat het waard is...deze blog staat onder mijn favorieten.

Vriendelijke groeten,

2140

Unknown zei

Graag wil ik je attent maken op een artikel/foto´s in De Volkskrant!!

ICJ geeft Israel opdracht onmiddellijk voedselkonvooien naar Gaza door te laten

  Het Internationale Hof van Justitie (ICJ) in Den Haag heeft Israel donderdag opgedragen ongehinderd voedsel, water en hulp door te laten n...